TREDJE ADVENT

2009-12-13, 23:28:13 / Kategori: Mat - Recept

Och jag sitter invirad i en filt med en stor kopp JUL-te, torkade fikon och knäcker valnötter. Stämingsfullt, olala.
Nu är klockan alldeles för mycket, det är trots allt skola imorgon bitti. Dags att nana kudden.
Imorgon tänker jag dela med mig av helgen, ryser när jag tänker tillbaka. Håll utkik!
Som godnatt delar jag med mig av ett recept som iallafall jag tänker testa under jullovet.
GLAD LUCIA



PEPPARKAKSSCONES



Antal portioner:
8


Ingredienser


4
4 dl dinkelmjöl
100 100 g valfria nötter eller mandel
0.5 0.5 tsk salt
1 1 nypa rårörsocker
1 1 msk pepparkakskrydda
2 2 tsk bakpulver
0.5 0.5 dl flytande margarin/smör
2 2 dl naturell yoghurt


Gör så här

1. Sätt ugnen på 200°. Grovhacka nötterna. Blanda alla torra ingredienser i en skål. Tillsätt smör och yoghurt och blanda snabbt ihop till en klibbig smet. Klicka ut smeten till två kakor på en plåt, och skär i fyra delar vardera, eller i 8 st muffinsformar. Garnera eventuellt med russin eller torkade bär. Grädda i mitten av ugnen i ca 12 minuter.

 ♥


Tupplurens mästare

Äntligen tillbaka!Puh....



2009-12-14, 19:28:33



KOMMENTARER

» Jag heter
» E-POST

» URL

Kommentera här:

Kom ihåg mig?